Valorant 2.06 Yama Notları

Masters’ı geride bıraktığımıza göre söz verdiğimiz gibi Viper ve Yoru düzenlemelerini hayata geçirebileceğiz. Detayları aşağıda paylaştık fakat bu düzenlemeler hayata geçince onları takipte kalacağımızı da belirtelim.

Kulaklıklarınızı takıp HRTF’in tadını çıkarın. HRTF teknolojisi düşmanların ayak seslerini, şarjör değiştirme seslerini ve Ölüm Kalım Savaşı’ndaki yeniden doğma yerlerini simüle edilmiş üç boyutlu sesleri kullanarak tespit etmenize yardımcı olacak. Ayrıca Tırmanış moduna olan sevginizi gördük. Karşılığında yeni yetenek güncellemeleri ve mühimmat çeşitliliğiyle bu modu biraz daha şenlendiriyoruz.

Bucky, güçten düşmüşsün… Hayırdır? Diyen Valorant ekibi 2.06 yama notlarını paylaştı.

2.06 Yama notlarında öne çıkanlar şu şekilde

2.06 Yama notları öne çıkanlar

O Zaman Ajan Güçlendirmeleriyle Başlayalım

Viper

VİPER

Zehir (Pasif)

Viper’ın Zehir Bulutu, Zehir Perdesi veya Viper’ın İni’nin içinden geçen düşmanlara anında en az 50 çürüme uygulanacak. Zehre maruz kalma süresine göre çürüme oranı artacak.

Zehir Bulutu’nun içindeyken zaman içinde çürüme oranı azaldı: 15>>>10 Diğer ajanların Viper’ın Zehir Bulutu’ndan çıktıktan sonra can yenileyebilmek için beklemesi gereken süre azaldı: 2,5 sn. >>> 1,5 sn.

Zehir Bulutu (Q)

Artık yerden alınır alınmaz tekrar yerleştirilebilir ama kalıcı bir yüke sahip olmak yerine geçici bir yük kazandıracak.

Zehir Bulutu etkinken Viper ölürse, iki saniye daha veya Viper’ın yakıtı bitene kadar haritada kalmaya devam edecek.Yerdeki bombanın alınabileceği menzil arttı: 200 >>> 400

Zehir Perdesi (E)

Zehir Perdesi etkinken Viper ölürse, devre dışı kalmadan önce iki saniye daha haritada kalacak. Duvardan kaynaklanan tam körleşme mesafesi, sislerin kenarlarından itibaren etkili olan tam körleşme mesafesiyle daha uyumlu olacak şekilde arttırıldı.

Asit Havuzu (C)

Kuşanma süresi azaldı: 1,1 sn. >>> 0,8 sn.

Antrenman Modu Araçları

Hilelerin ve sınırsız yeteneklerin etkinleştirildiği özel oyunlarda Viper, “etkinleştirme tuşunu” basılı tutarak Zehir Bulutu ve Zehir Perdesi’ni geri alabilecek. Hilelerin ve sınırsız yeteneklerin etkinleştirildiği özel oyunlarda Zehir Bulutu’nun yerleştirildiği konum, yetenek kuşanıldığında mini haritada görünecek.


Yoru

Yoru

Kör Nokta (Q)

Kör edici özelliğin etkinleşme süresi azaldı: 0,8 sn. >>> 0,6 sn. Kör edici özelliğin etki süresi arttı: 1,1 sn. >>> 1,5 sn.

Çatkapı (E)

Çatkapı yeteneği artık birini öldürünce yenilenmeyecek; onun yerine her 35 saniyede bir yenilenecek.

Çatkapı küresinin oyunda kalma süresi arttı: 20 sn. >>> 30 sn.

Çatkapı küresinin görünür olma menzili azaldı: 7 m >>> 4 m Hareket eden kürenin görünürlük menzilini gösteren görseller eklendi.

Boyutlararası Geçiş (X)
Gereken ulti puanı azaldı: 7 >>> 6 Yoru artık Boyutlararası Geçiş sırasında Çatkapı’yı yeniden etkinleştirebilecek.


Killjoy

Nanosürü (C)

Killjoy artık yerleştirdiği Nanosürü bombalarını, satın alma evresinde geri alarak yetenek yükünü geri kazanabilecek.


Ajan güncellemeleri bittiğine göre gelelim silah güncellemelerine

Bucky’nin özellikle temel atış modunu (sol tık) ön plana çıkarmak istiyoruz. Böylece, Bucky’yi seçerken alternatif atış modu (sağ tık) yerine temel atış modunu aklınızda bulundurmanızı umuyoruz. Alternatif atış modu, temel atış moduyla erişemeyeceğiniz menzillerde işinizi görecek veya düşmana güvenilir bir şekilde ufak miktarda hasar vermek için kullanılacak bir araç olmalı. Silahın güvenirliliğini ve hasar verme oranını daha iyi hale getirmek amacıyla saçılma oranını iki modda da azalttık. Alternatif atışın saçma sayısını ciddi anlamda azaltmamızın karşılığında, menzilini bir pompalı tüfek için mümkün olduğunca arttırdık.

Bucky üzerindeki çalışmaları özetleyen Riot games yazısı
  • Temel atışın (sol tık) saçılma oranı azaldı: 3,4 >>> 2,6
  • Alternatif atışın (sağ tık) saçılma oranı azaldı: 3,4 >>> 2
  • Hem temel hem de alternatif atışın hasar verme oranı güncellendi.
  • 0–8 metre arasında saçma başına 20 Hasar
  • 8–12 metre arasında saçma başına 12 Hasar
  • 12 metreden uzakta saçma başına 9 Hasar
  • Alternatif atışın attığı saçma miktarı azaldı: 15 >>> 5

Mod güncellemeleri

TIRMANIŞ

Oynanışı derinleştirmek, daha dinamik çatışmalara ortam sağlamak ve mühimmat yelpazesini daha heyecan verici hale getirmek adına bazı yetenekleri elden geçirdik.

Yetenekler
  • Raze‘in Nefes Kesen yeteneği artık iki tane Patlayıcı Çanta yüküyle geliyor ve bu yükler yere bastığınız anda yenileniyor. Ayağınızı yere sağlam basmanızı tavsiye ediyoruz!
  • Kartopu Atar artık Buz Pateni‘yle geliyor. Böylece, ölümcül silahlardan kaçınmak için daha fazla hareket imkânınız olacak.
  • Büyük Bıçak artık bir tane Rüzgâr Gibi (Jett’in ileri atılma yeteneği) yüküyle geliyor ve birini öldürdüğünüzde bu yük doluyor. Safları sıklaştırın!
  • Mühimmat çeşitliliği biraz daha sürprizli olacak ve nadiren karşınıza çıkacak. Hangilerini sevdiğinizi bizimle paylaşmayı ihmal etmeyin!

Rekabet güncellemeleri

  • Artık oyun içi liderlik tablosundan oyuncuların kariyerlerine bakabileceksiniz.
  • Bazılarınızın, oyunun en iyilerinin karşılaşmalarda nasıl performans gösterdiği hakkında daha fazla bilgi almak istediğini duyduk. Artık liderlik tablosundaki bir oyuncunun üstüne sağ tıklayarak oyuncunun karşılaşma geçmişini, karşılaşmalarıyla ilgili detayları ve Kısım Kademesi ilerlemesini görebileceksiniz.
  • Liderlik tablosundaysanız ama başkalarının sizi görmesini istemiyorsanız istemcideki ayarı kullanarak “Gizli Ajan” olarak görünmeyi seçebilirsiniz.

HRTF (Anatomik Transfer Fonksiyonu)

Raze’in ayak sesleri nereden geliyor? Önünüzde mi yürüyor, yoksa arkanızda mı? HRTF ve kulaklıklarınız sayesinde diğer oyuncuların konumunu, çıkardıkları sesler aracılığıyla çok daha iyi tespit edebileceksiniz.

HRTF teknolojisi, kafa büyüklüğü ve kulak şekli gibi birçok farklı ölçüyü göz önünde bulunduran bir profil kullanıyor. Bu teknolojinin kullandığı profilde bu ölçüler standart. Bu nedenle, özelliği ilk kez kullanan kişiler kendi ölçüleriyle profilin ölçülerinin benzerlik ve farklılıklarına göre bu özelliği başta pek doğal bulmayabilir. Yeni özelliğe alışmak zaman alacağı için oyuncuların HRTF teknolojisine birkaç kere şans vermesini öneriyoruz. Yüksek stres altında oyun oynadığınız ortamların dışında, kulaklarınızı sese odaklanma konusunda eğiterek HRTF teknolojisini yorumlamada gelişebilirsiniz. Bunun için özel oyunlarda veya antrenman modunda bol bol pratik yapmanızı öneriyoruz! Demoyla ilgili videoyu aşağıdan izleyebilirsiniz. (HRTF ses teknolojisi özeti)

  • Ses ayarları paneline HRTF’i açıp kapatma seçeneği eklendi.
  • HRTF teknolojisi, kulaklık takan oyuncuların sesleri simüle edilmiş üç boyutlu sesler olarak duymasını sağlıyor.
  • Şu anda HRTF etkinken sadece adımlar, şarjör değiştirme ve Ölüm Kalım Savaşı’ndaki yeniden doğma sesleri üç boyutlu olarak oluşturulacak
  • Bu özellik etkinken diğer üç boyutlu ses işleme uygulamalarının kapatılmasını tavsiye ediyoruz.

Hatalar

  • Raze, Savunanlar bölgesinde Bombot gönderdiğinde Bombot’un Spike’a çarpınca patlamasına sebep olan hata giderildi.
  • Viper, Zehir Küresi ve Zehir Perdesi’ni devre dışı bıraktığında istenmeyen bir gecikmeye sebep olan hata giderildi.
  • Yoru’yu oynayan oyuncunun Çatkapı sırasında duyduğu sesin, bazen ışınlayıcıdan geçerken iki kere duyulmasına sebep olan hata giderildi.
  • Astra’nın var olan bir yıldızın yakınına başka bir yıldız koymaya çalışırken yıldızı bırakır gibi görünüp yıldız yerleştirmemesine sebep olan hata giderildi.
  • Astra’nın yıldız hedeflemesinin merdivenlerde ve rampalarda tutarsız çalışmasına sebep olan hata giderildi.
  • Oyuncuların oynadığı ajanın, alıkoyulduğunda “ele geçirilebilir” listesinden kaldırılmamasına sebep olan hata giderildi.
  • Cypher’ın Gizli Kamera’sının, Sage’in Bariyer Küresi’nin yakınına yerleştirildiğinde Sage’in duvarını kırmasına sebep olan hata giderildi. Numaralarınız gözümüzden kaçmıyor.
  • Öldükten sonra Astra’yı izleyen Omen’ın Astra’nın araçlarını kullanarak haritayı hedefleyebilmesini sağlayan hata giderildi.
  • Reyna ve Yoru’nun saydam haldeyken çürüme hasarı almasına sebep olan hata giderildi.
  • Öldükten sonra Astra Omen’ı izlerken Karanlık Örtü yeteneği kullanıldığında haritanın pembe görünmesine sebep olan hata giderildi.
  • Kısım Kademesi Rozeti’nin en iyi galibiyetlerinizi karışık şekilde göstermesine sebep olan hata giderildi.
  • Bir arkadaşınızın kariyer sayfasına bakarken “Kısım Kademesi’ni Gizle” düğmesinin görünmesine sebep olan hata giderildi.
  • Grup liderlerinin özel oyun lobisindeki gözlemcileri atmasına engel olan hata giderildi.
  • Son turun çatışma skorunun bazen doğru görünmemesine neden olan hata giderildi.
  • AFK uyarılarının oyun sonu ekranında görünmesine engel olan hata giderildi.
  • İletişim uzaklaştırması olan oyuncuların, dereceli sırasına girmeye çalıştığında görmesi gereken açıklama metnini görememesine sebep olan hata giderildi.
  • Sıra kısıtlaması alan oyuncuların ceza aldıktan sonra dereceli oyunlara ne zaman girebileceğini gösteren bir geri sayım sayacı eklendi.
  • Takım içi sesli sohbet ibarelerinin bazen tur sonunda görünmemesine sebep olan hata giderildi.
  • Oyuncuyu Raporla menüsündeki yorum alanında özel karakter ve bazı imla işaretlerinin kullanılmasını engelleyen hata giderildi.
  • Vanguard’ın hile tespit etmesi sebebiyle iptal olan karşılaşmalarda suçsuz oyuncuların AFK kalma cezası almasına sebep olan hata giderildi.

Bunun için sizden çok özür diliyoruz. Bu durumdan etkilenen oyuncuların hesaplarındaki cezaları kaldırdık

Riot gamesten hatalarla karşılaşan oyunculara özür mesajı

Kaynak ve alıntılar: https://playvalorant.com/tr-tr/news/game-updates/valorant-2-06-yama-notlari/

Total
0
Shares
Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Previous Post

Gwen’in yetenekleri belli oldu

Next Post

11.7 Yama Notları Yayınlandı

Related Posts